Na seminaristy ze třetího ročníku čekal v druhém pololetí zajímavý, zároveň však náročný úkol v podobě historického výzkumu vybraného regionálního fenoménu. Studentky a studenti si mohli v praxi vyzkoušet, jak náročná je práce profesionálních historiků od pomyslného A (rozuměj stanovení problému) do Z (prezentování výsledků).
Od volby tématu přes heuristiku, interpretaci nashromážděných pramenů až po srozumitelné sdělení výsledků zájemcům z řad profesorů v rámci PoŠkole uběhlo hodině času a výsledky tomu odpovídají. Však posuďte sami nejen na fotografiích, ale i na chodbě ve druhém patře hlavní budovy.
A co o projektu napsali sami studenti?
Práci na projektu do semináře z dějepisu určitě hodnotím pozitivně. Naučila nás nejen jak společně lépe komunikovat a pracovat v týmu, ale také jsme se dozvěděli nejednu zajímavou informaci o tom, jak v okolí školy v minulosti fungovala šibenice, a to se vyplatí :) Anna Kačurová, 3. B)
Bylo nutné projít dostupné materiály a vytřídit informace užitečné pro celý projekt, při této fázi jsme využili Moravskou zemskou knihovnu, v jejíchž studovnách jsme strávili mnoho hodin. (Kryštof Cikrle, 3. D)
Myslím si, že jak projekt, tak samotný dějepisný seminář mě intelektuálně obohatili. Bylo zajímavé a perspektivu dávající slyšet něco o historii místa, na které se každý den vracíme. Částečně tak byl protržen závoj fádnosti, který naši ulici za poslední roky obestřel. Projekt mě seznámil s velice atraktivní formou získávání informací, tedy rozhovorem. Obohatil mě tak o zajímavou a užitečnou zkušenost. (Jakub Kučera, 3. D)
Byla to zajímavá práce na které jsem se hodně naučila. Jediný drobný nedostatek byl, že tím že máme hodiny tak brzy tak nebylo možné v rámci nich navštívit archivy nebo knihovny a museli jsme to dělat ve svém volném čase. (Anna Žižková, 3. D)
(úvodní fotografie převzatá z Encyklopedie dějiny města Brna)