Nastal nový školní rok a s ním se na stránkách chemické olympiády objevilo zadání úloh pro letošní 54. ročník chemické olympiády. Jaký však byl na Křenové ten ročník loňský? Pokusím se shrnout na dalších několika řádcích.
Školní kolo chemické olympiády je tvořeno ze třech částí. Nejprve studenti vypracují domácí část, která ve většině kategorií výrazně převyšuje znalosti získané v hodinách chemie a soutěžící si musí řadu informací či zajímavostí nastudovat. Koho domácí část neodradí, čeká test, ve kterém si ověří, jak zadaná témata pochopil a jaké má schopnosti logicky uvažovat a vyvozovat závěry. Nejoblíbenější částí soutěže je laboratorní úloha, která ovšem také dokáže soutěžící pořádně potrápit. :-)
V minulém školním roce soutěžilo v chemické olympiádě 21 žáků naší školy, z nichž se 4 probojovali až do krajského kola. Ale nepředbíhejme a vezměme vše pěkně popořádku…
Kategorie A
Vzhledem k tomu, že zadání úloh bylo zveřejněno 3 týdny před konáním školního kola, nepodařilo se namotivovat žádného studenta, který by se zúčastnil nejtěžší kategorie chemické olympiády.
Kategorie B
Školního kola se zúčastnili 4 soutěžící, z nichž vítěz postoupil do krajského kola.
Kategorie C
V kategorii C mezi sebou soutěžili nejlepší chemici ze tříd 3.A a 4.A. Boj to byl vyrovnaný!
Kategorie D
Kategorii D, která je určena pro nižší gymnázia a ZŠ, tradičně řeší sekunda. Tito žáci za sebou v době konání školního kola mají cca 1,5 roku chemie. Ovšem do soutěže se letos přihlásili i dva primáni. Na to, že v době realizace soutěže ještě neuměli ani –ný, -natý, -itý… se rvali statečně a rozhodně neskončili s nulovým počtem bodů!