Středoškolská odborná činnost je soutěž středoškoláků v řešení problémů v jednom z 18 vědních oborů. Na naší škole byla tento rok největší konkurence v oborech zdravotnictví, biologie nebo strojírenství. V rámci biologie a zdravotnictví jsme museli nominovat do online SOČ pouze 1 - 2 studentské práce, což konkurenci ještě více vyostřilo.
Stejně jako v minulém roce museli studenti v rámci školního kola vytvořit video prezentaci své odborné práce, kterou pak posoudí porota v krajském kole. Krajská kola se v jednotlivých oborech budou konat online v druhém květnovém týdnu a kromě video prezentace bude záležet i na zodpovězení dotazů porotců v prostředí Google Meet. Mnoho zajímavých prezentaci SOČek nejen našich studentů naleznete na youtube.cz. Podívejte se na Martina Andrysíka z 5.A a jeho obhajobu projektu s názvem Dálkově ovládaný kolový transportér.
Ve školním kole byli začátkem dubna nominováni do krajského kola Středoškoslké Odborné Činnosti následující studenti třetích ročníků. Studentům gratulujeme a držíme palce v dalších kolech přehlídky prací SOČ.
Třída | Jméno | Název práce | Obor |
3.B | Veronika Němcová | Využití difúzního denuderu pro stanovení benzenu v ovzduší | 3. Chemie |
3.D | Svobodová Klára | Bakterie Neoehrlichia mikurensis v těle klíštěte | 4. Biologie |
5.A | Markéta Protivánková | Analýza genetického profilu leukemických buněk | 6. Zdravotnictví |
3.B | Milan Dastych | Profil aminokyselin u pacientů s DPV a jeho optimalizace | 6. Zdravotnictví |
3.C | Marek Janda | Invazní druhy rostlin na skládce komunálního odpadu | 8. Životní prostředí |
5.A | Martin Andrysík | Dálkově ovládaný kolový transportér | 9. Strojírenství |
3.C | Ivan Tomaschek | Návrh a výroba vrtulí pro drony s využitím 3D tisku | 9. Strojírenství |
3.D | Vojtěch Válek | Úprava - Povrchová aktivace skla plazmou a nanášení tenkých vrstev metodou ALD za účelem zlepšení pevnosti tabulového skla. | 9. Strojírenství |
3.E | Roman Grufík | Návrh rádiové komunikace mezi spolupracujícími roboty | 10. Elektrotechnika |
3.D | Gabriela Suská | Výukový atlas krevních buněk | 12. Didaktické pomůcky |
3.E | Sára Mrkvicová | Zmapování využívání e-learningu na školách a zájmu o tuto metodu pro téma cévní mozkové příhody a infakrtu myokardu | 14. Pedagogika, sociologie |
3.C | Martina Chaloupková | Záškoláctví nejen z trestněprávního pohledu | 17. Filozofie, společenskovědní obory |
3.E | Ondřej Válka | Šíření dezinformací na sociálních sítích | 17. Filozofie, společenskovědní obory |